עוסק פטור או עוסק מורשה?

הרשו לי להגיד לכם את דעתי האישית קודם כל – עוסק מורשה!!

נכון יש יותר הוצאות הנהלת חשבונות אבל אז מה?

מבחינתי עניין העוסק פטור נועדה לתחביבים בלבד ולא לעסקים של ממש.

אם אתם באמת עסק רציני או שואפים להיות כאלה אז הבחירה שלכם חייבת להיות עוסק מורשה.

קודם כל בואו נתחיל מכמה מספרים כדי לסדר לכם את המחשבה.

לא תוכלו להכניס יותר מ 8,500 ₪ בחודש (בערך) או 102 אלף בשנה (נכון לשנת 2022)

מה שאומר שאם זה עסק שאמור לפרנס אתכם וזה לא משהו צדדי הרי ש 8,500 ₪ לפני הוצאות לא יכולים לקיים אדם היטב במדינת ישראל, המאוד יקרה מבחינת מחייה.

דבר שני ברגע שתבינו שעומדת להיות חריגה מהסכום המקסימלי אתם תאלצו לוותר על לקוחות, הדבר הזה קורה כל שנה לאלפי עוסקים פטורים ברחבי הארץ שפשוט דוחים עבודות לשנה הבאה או מוותרים לגמרי ואם אני לקוחה שלכם אני לא אמתין לכם וחבל.

הדבר השלישי ואולי הכי חשוב הוא למעשה התמחור – תמחור המוצר שלכם כרגע כעוסקים פטורים הוא ללא מע"מ אם יום אחד תרצו להפוך למורשים תצטרכו להעלות את המחיר שלכם ב 17%.

הדבר הזה קורה בעיקר בתחומים בהם עובדים מול אנשים פרטיים, שם יש קושי מאוד גדול להעלות מחיר ללקוחות שלנו מה שמוביל עוסקים פטורים שהופכים למורשים "לספוג" את המע"מ ובכך למעשה להפסיד כסף! הרבה כסף.

הדבר האחרון בעיניי שאולי הוא לא כל כך חשוב אבל קיים בכל זאת היא מראית העין שלכם, אם אתם עוסק פטור כולם יודעים מה גבול הרווח שלכם ובישראל כמו בישראל אף אחד לא אוהב שרואים לו את המשכורת.

לעוסק מורשה העולם פתוח, האפשרויות הן בלתי מוגבלות, הוא יכול לתת ליזם שבו מעוף ככל שירצה בין אם מרוויח 10 בחוד או 100 בחודש עדיין יש לו את האפשרויות לעסוק במה שהוא אוהב כמה שהוא אוהב ובלי מגבלת סכומים.

נכון, צריך לשלם מע"מ ומיסים וביטוח לאומי ויש התעסקות קלה סביב נושא הרווחיות

אבל בניהול כספי נכון גם זו לא בעיה כלל כי הרי אם תמצאו את האגם המקצועי לטיפול בכספים שלכם, תמונת המצב של העסק תהייה מדויקת מספיק בשביל לדעת איפה אתם עומדים תמיד וכמה כסף אתם בעצם מרוויחים בשורה התחתונה.

לסיכום – אם יש לכם תחביב קטן וצדדי אולי בנוסף להיותכם שכירים אבל אתם לא רואים עצמכם כעצמאיים בחייכם (רק!) אז עוסק פטור הוא פתרון נחמד עבורכם.

אבל אם יש בכם מחשבה על עסק עצמאי אמיתי אנחנו ממליצים לפתוח עוסק מורשה.

נ.ב שימו לב שיש עסקים שאינם יכולים לפתוח עוסק פטור בשל תחום עיסוקם, בד"כ מדובר בתחומים של מקצועות חופשיים כגון : מתווכים, עורכי דין, רופאים ודומיהם

ולכן גם אם חשקה נפשכם בעוסק פטור כדאי שתבדקו האם בכלל מותר לכם.

דילוג לתוכן